אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר מסר לאנשים הוא באמצעות סרטון הדרכה. קול ותמונה מאפשרים למוח האנושי לקלוט מידע בצורה מיטבית יחד. כך שאם אתם מעוניינים להעביר חומר לימודי בצרוה כלשהי, סרטון היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשם כך. הפקת סרטוני הדרכה דורשת מכם מספר דברים, תצטרכו לדעת מי קהל היעד שלכם, מה הצורה בה הוא יקלוט את המידע בצורה הטובה ביותר וכן היכן הם יצפו באותה סרטון הדרכתי. אין לזלזל בחשיבות של הניואנסים האלו, גם אם נראים לכם פעוטים, שכן כל איש פרסום יאמר לכם שחשוב להתאים את המסר לקהל. סרטוני הדרכה עשויים להיות מעט שונים מהבחינה כי מי שצופה בהם עושה זאת בצורה מכוונת לשם ספיגת התוכן המועבר בסרטון. לכן, אם למשל אתם מדריכי קארטה שרוצים ללמד תנועה מסוימת, תרצו לדעת האם הסרטון מיועד ללמד ילדים בני 6 או נערים בני 18, שכן לכל אחד מהם צרכים שונים לקליטת המידע והפנמה שלו.
מה צריך לדעת על הפקת סרטוני הדרכה?
הפקת סרטוני הדרכה תעזור לכם להעביר המידע בצורה המיטבית לקהל היעד. הדרכה והקניית ידע אינה מלאכה פשוטה, יאמר לכם זאת כל מורה בבית הספר. אך בעזרת הכלים הנכונים כל אדם יכול לתת שיעור שבסופו הנמענים יוכלו ליישם את החומר שנלמד. סרטוני הדרכה כוללים לרוב פתיח שנותן הקדמה, חלק שמסביר בצורה יותר כללית, חלק שמסביר בצורה ספציפית וסיום שנועד לעטוף את כלל החומר ביחד. ישנם כאלו שמעדיפים ליצור מספר רב של סרטונים קצרים שכל אחד מהם מלמד חלק. מה שיכול לעזור במקרה ואתם מעבירים ידע מסוים כמו לימוד ניגון שיר מסוים על פסנתר. מאידך, מי שמעוניין להעביר הרצאה בה יש חשיבות לרצף ולריכוז של התלמיד, עשוי להעדיף סרטון הדרכה ארוך בו יועבר כלל החומר.
יש לי רעיון לפודקאסט, איך אני מתחיל?
לשם הפקת סרטוני הדרכה תוכלו לפנות לחברת פרספקטיב שעוסקת בכל תחומי יצירת התוכן למטרות מכירה, מיתוג או מתן ערך, באמצעות סרטונים, פרסומות וכדומה, ואתם מוזמנים ליצור קשר.